Ildsjelens Nettsamfunn

Sosial møteplass for mennesker som har et helhetlig livssyn

Jeg satt her å fikk lyst til å starte en prat om hva andre her vet eller mener om det noen kaller, ufo udentifisert objekt, og vesener som er i dem, eller romskip.

Levner dette litt åpent så alle kan komme med akkurat hva de mener om dette, er det slike skip og er det andre vesener enn oss???
Tror dere eller vet dere, eller er dette reneste humbugg for noen???

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Så flott historie dette var cecilie, takk for at du deler, hva er så den amerikanske filmatiseringen av dette?
For noen av de eldre er det for mye støy i deres egen tilværelse å begynne å tenke annerledes, å kanskje de ikke skal det heller.
Hjerte hilsen

Svar på dette

Hei Gry tone, dette var en fornøyelig historie, joda vi har rådet vårt som er der sammen med oss før vi innkarnerer, alt etter hva vi har kommet hit for å gjøre så deltar de i livet vårt, noen vet dette og noen ikke.
Å jeg ser at du har fått viten om dette!
Å egentlig så er det ikke så komplisert, det er vi eller du som kompliserer, etter som du selv forstår.
Om du lytter inn i deg selv, så får du disse svarene, de ligger der klare til å vite om, men om vi søker utenfor oss selv hele tiden, så får vi kanskje viten og ikke forståelsen med.

Alt er liv, også de andre planetene, det jeg fornøyde meg selv med var din historie fra Harstad, at du stenkte ute din familie, likte den.
Det viktige i livet er å vite hvem du selv er til fulle, så vet du så masse om det utenfor deg selv også.

Hjerte hilsen

Svar på dette

Ja, og der er det så mangt. Langt ifra alt der er av positive vibrasjoner.
Jeg har også vanskelig for å se linken mellom avansert teknologi som disse farkostene innebærer - og høy åndelighet. Jeg trodde at mestrene var uavhengig av slike fysiske greier.

Ha en vakker kveld - her på jorda - gjerne med hjertet i himmelen :)

Svar på dette

Black lodge illuminatis?? Hva er det?

En projeksjon av vårt eget mørke? Ansvarsfraskrivelse? Noen å skylde på?

Horn symboliserer kraft og makt. Ikke så merkelig at dem med makt bruker symbolet egentlig. Dessuten....de som styrer symboliserer oss alle. De representerer ikke seg selv, men en mengde mennesker. Når vi selv tar tak i det som ligger i oss og tar ansvar så vil vi slippe å ha ledere som vi kan dytte skylden over på.

Svar på dette

Hei Heltblind, vi har også en astral kropp, å det astrale planet utenfor oss er nivå 4, dette er til for de som trenger tid til å avvenne seg med det fysiske livet etter de er ute av kropp.

Den astrale kroppen vår er tro kopi av vår fysiske, og det er mange ganger vanskelig for noen å skjønne at de er ute av den fysiske verden "DØD" så da får di tilbringe tid på det astrale vivå til de er klare til å gå videre.

Hjerte hilsen ikke blinde Hilde kristin

Svar på dette

Dette tror jeg det ligger en slags sannhet i. Hvorfor i all verden skulle de som kan reise astralt bruke farkoster. Det rimer dårlig for meg.

Så lenge en lysskikkelse kan vises seg for meg akkurat her jeg sitter nå.....hvorfor blande inn UFO ol?

Jeg tror UFO'er ligger i vårt eget celleminne....vi har selv en historie hvor vi har brukt (og bruker fremdeles?) slike farkoster.

Jeg har i regresjon tilbake til Atlantis/Egypt opplevd å være i en slik farkost. Det var en knallsterk opplevelse hvor lyd og moder jords kraft var sterkt tilstede. Men det hele var jordbundent og ikke utenfra.

Jeg tror det er fort gjort å blande ting fra celleminnet, Science Fiction fra Hollywood, Amerikaniserte NewAge myter mm når vi står mer åpne i møte med andre dimensjoner. Sinnet ønsker og søker hele tiden å huke seg på forklaringer når vi opplever andre ting enn det hverdagsbevisste.

Jeg tror vi alle opprinnelig kommer fra stjernene og at vi har et minne om det. Kanskje er vi stjernestøv? :) Ingen er mer stjernebarn enn andre. Vi har alle vår historie.

Tenk om faktisk jorden er det eneste stedet i universet? For universet er like uendelig innover som utover. Hva om da akkurat HER og nå er det eneste stedet som finnes. Hva om nettopp denne uendeligheten innover som gjenspeiles som en kopi utover (og visa versa) er der hvor en slags virkelighet tross alt holdes på plass....som et møtepunkt mellom alt som er. Som et balansepunkt mellom det indre og det ytre?

Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi som mennesker projiserer utover dette at jorden skal reddes utenifra....når det tross alt er vår egen evolusjonshistorie som har lagt til grunne for og muliggjør vår tids utvikling. Å takke å ære alle som har gått veien og muliggjort det som er, har jeg mer sansen for enn å projisere dette utenfor oss selv.

Så for meg.....det er ingen Gud i himmelen, det er ingen utenomjordiske eller noe hokus pokus som er årsaken til at mennesket i dag kan våkne litt mer...det er OSS SELV!

Svar på dette

Takk for innlegg coocoo, det virker veldig gjennomtenkt når du svarer, vil bare si kjære deg, at alle har sin egen sannhet og du har din.

Kanskje det er en masse hokkuspokkus i alt som er, om vi eller alt som er rundt oss nå er alt som er, så synes jeg det er magisk.

Jeg er enig med deg i at vi kan se til oss selv og ikke skylde"projisjere" fra seg.

Å søke innover er alt som er, guds verden får plass i et sennepsfrø.
Takk kjære vise sjelog god mandag!!

Svar på dette

Husk at vår jordiske fysiske univers ikke er det eneste stedet vi kan inkarnere i fysisk kropp, det finnes mange intligente og høyere vibrerende vesener enn oss.

Kanskje on vi ser gud, som en innersirkel, alt ut fra den er oss, oss en del av gud, den går vi ut i fra til forskjellige fysiske inkarnasjoner for og erfare hvem vi er, vi er enda en del av gud, noen erfarer i lavere vibrerende nivåer og noen i høyere.
Fortsatt er vi gud, vi går tilbake etter ent fysisk liv, når vi har erfart det vi valgte og erfare.
Om vi i det fysiske ikke valgte annet enn å være, ja da kan vi velge samme liv om igjen, og i dette kan vi oppleve dejavu, vi har vært der før.
Hvorfor lar vi oss skremme, er det hvirdan vi ser på en hendelse vi har vært i selv, eller er det for at vi har erfart dette før, selv???

Når vi er færdig med et fysisk liv, går vi alltid tilbake til kilden, gud, noen fra nivå 3 og noen fra nivå 6.
Håper dette kan være litt oppklarende for noen, se det for deg ut fra et sirkulært indre til et sirkulært ytre og prøv å forstå at noen har valgt sterkere vibasjoner og skjønner mer.
Men tenk de flotte sjeler som er så sterke å velge lavere vibrasjoner, dette gjør de og alle sammen med kilden, de velger mindre vibrasjon for å mulig være veivisere eller buffere for andre.
Men vi er alle like mye verdt selv om, vi er alle like viktige for hvor vi er, vi er alle elsket.
Om vi går i vår egen innersirkel, og samler all vår energi innover, så vil dette hjelpe oss til en mer utvidet forståelse for det utenfor.
Det er ingen og klandre, ingen og skylde på, bare andre som er som deg/oss, som har valgt å erfare fra andre vibrasjons nivåer i samme univers og med samme ytgangspunkt som altet.

Svar på dette

Ja, sirkelen er et fint blide, vi kommer fra forskjellige steder (erfaringer, standpunkt etc), vi går alle i forskjellige retninger, men beveger oss alle (bør ihvertfall) mot målet, sentrum. Hvis alle gikk i samme retning ville de fleste havne utenfor sirkelens sentrum... Det åpner for variasjon og muligheter og at ingen vei er "den eneste riktige".

Svar på dette

Hilde Kristin ...du mener vel ikke at Hitler og Fritzl f.eks. er mestersjeler som har valgt så lave vibrasjoner for at vi andre skal erfare mørket ????????? (hmmmm...litt snodig forøvrig at begge var Østerrikere)

Svar på dette

Vandreren, hvorfor skal jeg sette min dom på Hitler erller Josef f?
Det skjønner ikke jeg, hvorfor vil du dømme dem?

Om det er slik at de kanskje bæret dette for at andre skal se, og at dette er valg fra et høyere ståsted enn noen klarer å forstå. hvorfor har da noen inkarnerte sjeler valgt å dømme disse??
Det skjønner ikke jeg, om det er kun en, en kilde til alt, hvorfor velger du, eller noen og bruke deres energi på å dømme.
I stedet for å rydde i i sitt eget indre, spør deg selv og vær ærlig, se gjennom hele ditt liv og spør om du eller jeg eller andre har noen grunn for å kaste den første stenen.

Hvor mange barn er blitt seksuelt missbrukt av sine norske, svenske engelske osv. fedre eller mødre eller søsken, er det bedre at det har skjedd bare en gan g eller flere gang???

Hvorfor lage slik oppstyr av josef f?? Dette skjer og har skjedd hele tiden rundt oss, hvorfor blåse opp om 7 barn i østerike, når tusenvis av barn i tillegg til missbruk opplever sult og død i afrika, de ser sine foreldre dø daglig, hvorfor spore av for det i østerike kontra det ellers i verden??
Kan du svare meg på det Vandreren er du snill??

Ja jeg mener alle like viktige og like elsket, jeg plukker ikke ut noen i sær, andre har drept også, hva er forskjell på å drepe 2 kontra 6 mill?

I mine øyne er drap, drap og middbruk, missbruk.
Har media noe av årsaken til at de peker der du velger og se?

Ingen ropte da jeg ble missbrukt, er det for at jeg er mindre verdt?
Eller er det hvor andre putter sine energier og velger å fronte det ene missbruket forran et annet.

Er noens missbruk mer viktig å se på en andres, eller??

Jeg er spent på ditt svar??

Svar på dette

Vandreren, hvorfor skal jeg sette min dom på Hitler erller Josef f?
Det skjønner ikke jeg, hvorfor vil du dømme dem?

Jeg trenger heldigvis ikke å dømme noen. Disse to sjelene er for meg eksempler på sjeler som åpenbart har vandret svært langt i retning vekk fra Kilden. Ikke fordi de frivillig påtar seg rollen som mørket, men fordi de frivillig vender seg vekk fra Kilden og Enheten.

Sult og død i Afrika, missbruk av barn. Krig og elendighet er ikke for meg eksempler på de mange oppofrende kloke sjeler som påtar seg rollen å være mørket for at vi andre skal lære og vende oss mot lyset. Mitt hjerte protesterer kraftig på denne versjonen av tilværelsen.

De sjelene som foretar seg alle disse mørke gjerningene rundt omkring på vår klode er det motsatte av opplyste. De har bevegt seg - separert seg fra Kilden, og er heller lavere utviklede sjeler enn velutviklede.

Selvsagt elseker Kilden/Gud alle sjeler like ubetinget, men Gud ønsker at vi som sjeler skal vokse og ikke at vi skal avta som vi gjør når vi beveger oss vekk fra Kilden. For meg er det opplagt at Gud ikke synes at det er like "bra" når en sjel således avtar som når en sjel vokser. Og jeg har også den oppfatning at Gud kan si i sin barmhjertighet: Nok er nok - til sjeler som kun vil bevege seg i mørkets retning - i inkarnasjon etter inkarnasjon etter.... Slike sjeler er ikke mindre verdt for Skaperen, men de har selv da valgt å redusere sin Gudsflamme - ja endog å slukke flammen helt - kanskje.

Og dette fordi kun Kjærlighetens flamme kan vedvare.
Og missbruk/reduksjon av denne flammen som hver sjel har fått individuelt utdelt av Skaperen er Kjærlighetsfullt hellig, og Kilden kan ikke i all evighet sitte smilende å se på at en sjel ufortrødent i liv etter liv både formørker sin egen flamme og andres. Kilden og hans Kjærlighetens medhjelpere vil kunne si :Nok er nok - også.
Det er mitt hjertes oppfatning. Og for meg ligger ingen fordømmelse i dette, men Kjærlighetens omsorgsfulle omfavnelse.

Ja, gode Hilde Kristin, jeg bøyer meg i stor ærbødighet for den Kjærlighetens kraft som du også her utstråler - med stor lengsel etter å være med å lyse opp i alle mørke kroker - i alle sjelers hjerter.
Du er et skinnende eksempel på at vi kan gå en fremtid imøte der stadig mere lys fra kilden får slippe til og lyse opp jordboernes forvillede sjeler.

Svar på dette

RSS

Om

Henning Jon Grini Henning Jon Grini opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

Siste aktivitet

Elin " EN SANN VENN ER EN SOM KOMMER INN NÅR RESTEN AV VERDEN FORSVINNER UT."
for 15 minutter siden
for 52 minutter siden
For meg som sensitiv 12.hus menneske, så handler det om den kollektive bevisstheten og andre rundt meg. Men tilbake til ego. Født uten? Tror jeg ikke, ego kan lett spille ett selvutslettende offer spill med oss også. Det er i hvertfall min erfaring…
for 55 minutter siden
Elin la inn en kommentar til janneawhite
for én time siden
Elisabet har oppdatert profilbildet sitt
for én time siden
Elin la inn en kommentar til Bjørn
for én time siden
Ingen grunn til og hisse seg opp over Jervell, han er bare en selger med gode talegaver som er interresert i andres penger.
for én time siden
Hærlig betryggende å lese Rawspirit (hvilket fantastisk navn!) En ting til Hvis man tror at enhver ting man reagerer på i andre er ens eget, så ser man andre ikke i det hele. Og er dermed ikke medfølende som vesen. Jo forresten, det snakket du jo…
for én time siden
Nå er Elisabet og Sol / Jorunn venner
for én time siden
Shania la til en diskusjon i gruppen Klimaendringer
Jeg har satt i gang med å studere hva det egentlig er snakk om. Denne tråden er ikke oppe for diskusjoner, men det fungerer visst best å legge ut her. Kommer etterhvert til å ta opp motargumenter som mange har kommet med også. ATMOSFÆREN Vår atmos…
for én time siden
for én time siden
Usensurert versjon av meg selv? Ja jeg begynner jo med mitt eget, og jeg står for det jeg ser her, og om det jeg sier er meg, så er jeg faen i meg stolt av å være meg og usensurert. Vis meg at du har litt ryggrad selv, mann! Og ikke snakk til meg m…
for én time siden
Neha har oppdatert sin profil
for 2 timer siden
Elin la inn en kommentar til Bente D
for 2 timer siden
Madim Gundersen la til en video
for 2 timer siden
Det gir ingen mening for fødselsdags analysen de tallene du kommer med.
for 2 timer siden

Grupper

Merke

Laster...

Arrangementer

© 2009   Laget av Henning Jon Grini på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte