Ildsjelens Nettsamfunn

Sosial møteplass for mennesker som har et helhetlig livssyn

Her inne virker folk dannet, de svarer kurant og er man eller skriver man noe tungt trer de til. Slik er fenomenet her inne, men hva utrenfor dette?
Er det forskjellig herinne i forhold til på gaten?
Kler man på seg flere/andre roller her,mens man på gaten bare er anonym, en blant flere.
Her kan man spille på flere strenger, man har et forum som en kan delta i.
Fører det kanhende til at man skjerper seg?
Mens der ute fins neppe noe lignende dette her.
Der er på en måte kroppene et hinder.
Her ser ingen hvordan man ser ut, hva man har på seg, hvordan man oppfører seg, om man er sjenert eller frampå, høy eller lav, snakksom eller stille....
Man kan være mer seg selv her gjennom ordene, men man kan også spille et spill, temmelig motstridende muligheter.

Her kan man være naken og sårbar bak anonymitetens slør og man kan ta på seg diverse kapper utad gjennom profilens muligheter med bilder farger musikk.............eller være helt sann og ekte på en måte som ellers knapt går an.

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Ja Beate M., møte med noen man ikke kjenner kan bety mye det.

Og det er akkurat den samme variasjonen innenfor "type" mennesker i.f.t. de med masker, som hos de uten.
Så det er egentlig ingen forskjell, he-he ;-)
Vi gjør så mye unødvendige vurderinger synes jeg....ihvertfall har jeg gjort det....bortkastet energi.

Det er jo det skrevne ord som teller i et fora.

Svar på dette

Ja disse maskene er noe dritt men de er tillært gjennom miljø slik at følelsene våre skal bli skånet i fra trusler utenfra. Så spørs det da hvordan vi har hatt det oppigjennom tiden? Men det er også noen mennesker som er flinke til å se bak maskene og de kan gjøre det slik at maskebæreren må begynne å kjenne og se på seg selv i et annet lys! Herfra starter kanskje en selverkjennelse og en vei inn til selve kjernen i en selv. Finner man inn dit er man fri og kan stå i seg selv og i sin engen trygghet. Da tåler man alt uten masker!

Svar på dette

klok svart, men om en tror man tåler alt har man neppe erfart alt som kan erfares.
uansett, det kommer smarte svar fra både de anonyme og de andre ..,ialfall i noen skriverier her i forumet

Svar på dette

Nei Tom det er et langt lerett å bleike. Og har alle maskene falt av så er vi vel ikke her lengre. For å være her så tror jeg at vi må få lov til å beholde noen masker for å beskytte oss og det har vi rett til.

Svar på dette

Hva må man beskytte seg for...?
Mine tanker er at vi skaper alt selv. Vi inviterer inn i livet det vi fokuserer på. Likt tiltrekker likt, så er man bevisst på hvilken vibrasjon man selv sender ut, vil man også forstå hva man får tilbake...:-)

Uten frykt for ( det man evt må beskytte seg for ) og aksept av alle våre masker, kan man finne egen kraft og stå i den, med fullt navn, og bilde.
Avsløringer og ærlighet er viktige temaer for tiden, men kun for dem som har noe å skjule / frykte.

Jeg elsker meg selv, mitt bilde, mine tanker og alle de ansiktene jeg har. Jeg er trygg og fri til å mene, tenke både klokt og uklokt..Jeg er meg med alle mine sider og skyggesider.........:-)

Svar på dette

Flott, Un9, da fortsetter du bare med det.

Svar på dette

Det kan ha sine fordeler at man er anonym, spes om en har avvikende meninger, det er klart lettere da, man blir mindre utsatt for hogg. Det kan virke som om det til tider er kamp om oppmerksomhet her og da kan de som er anonyme lettere bli usynlig (spes hvis de ikke har egne oppbackere, folk som støtter fordi de kjenner dem mer personlig). man kan ha motiver som gjer det riktig være anonym.
Når det gjelder masker er vel det noe som brukes der folk møtes fysisk og, at man gjemmer seg bak adferdskoder som andre skjønner eller ikke skjønner avhengig av egen erfaring og bakgrunn. Gjelder altså ikke bare anonym profil på nettet

Svar på dette

Tom
Men hva med frykten for hugg? Hvordan kan denne overvinnes , om man ikke møter en evt " motstand"...?
Hva ligger bak ønsket om å komme med en avvikende mening, for så å bli " anonym"....
Hvor ligger egen trygghet da?
Hvordan står man i egen kraft , når man blir feid vekk av stormen...?

Det er jo ikke alt man trenger å gi oppmerksomhet til. Man trenger ikke å alltid " forsvare " sine meninger.
Meninger man får her inne, vil man ofte møte IRL.

Enig i det med adferdskoder. Jeg ikler meg andre masker når jeg går på byen, enn når jeg er i visse jobbsituasjoner, eller på julebord...Jeg er likevel meg, og viser en side av meg. Kan ikke være anonym liksom , uten å si hva jeg heter om noen spør.
Derfra kan de mene og tenke hva de vil...Det er demmes, mitt er mitt....:-)

Svar på dette

Som det kommer frem av egen profilside er denne fyren nesten uten verbalt sprog, men skriver mye. Ett av problemene med fysiske mennesker er nettopp alle masker og koder og at adferden endrer seg etter sammenhengen. Det oppfattes som falskt for undertegnede.
Slik sett er dette en bra arena for her stiller alle likt i utgangspunktet. Eget liv før om årene var fylt av misforståelser og feiltolkninger fordi de fleste ikke skjønte motivene for adferden. Dette er ikke lett å skjønne for de som kan gå inn og ut av ulike rolletyper/forkledninger.
Hva er forskjellen på rollespill og falsk identitetskaping?

Svar på dette

Tom

Sikkert mange svar på det, men for meg handler det om at alle mine" roller" er deler av meg. Jeg setter min identitet på rollene, eller viser mitt ansikt, og ønsker å vise så godt det lar seg gjøre på et forum, hvem jeg også ER.

Jeg aksepterer alle mine roller, da jeg er ærlig mot meg selv , i den grad det er mulig. . Det er ikke falskt for meg, men noen av alle mine multidimensjonale sider.
Jeg ER alle mine ansikter. Jeg spiller hovedrollene i mitt liv, men stykkene og arenaene endres.

Jeg er mor, venn , yrkeskvinne, mc bitch, omsorgsgiver, partygirl, bestemor, datter.søster, healer, nabo m.m

Utad forklares det med at jeg -er slik - er sånn-er den osv osv, men jeg danser ikke på bordet på jobb, men stiller heller ikke med dokumentmappe på mc tur.

Noen ganger ønsker jeg å være stille, andre ganger engasjert, eller igjen bobler gleden over, som seff endres, og gjør at et annet menneske neppe vil oppleve meg som " den samme" hele livet. Noe jeg heldigvis ikke er-blir.

Jeg er alle mine roller, og hvem andre mener jeg er, uvesentlig....Jeg strekker meg stadig etter den beste utgaven av meg selv, ergo kan adferden endres i forsøket, uten at jeg ser det som falskt.

Svar på dette

Min erfaring er at der den sanne kjerne skinner gjennom blir personlighetens ulike virksomheter alltid overstrålet av det som er ekte innifra.
Den ytre identitet har mange navn, den indre er alltid den samme, som en sol.

Svar på dette

Veldig fin betraktning Aase! Det ekte vil skinne igjennom.

Svar på dette

RSS

Om

Henning Jon Grini Henning Jon Grini opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

Siste aktivitet

Michael Tøraasen har oppdatert sin profil
for 17 minutter siden
Michael Tøraasen la til et blogginnlegg
Tenker vi likverdig som et resultat av ytre innflytelse? Hindrer dette vår egen utvikling? Hindrer det vår evne til å føle glede? Dette var hoved fokus i nyhetsbrev nr 18. brevet finner du på www.Bygg1Side.com Det er et to fundamentale tilstande...
for 25 minutter siden
Shania la til 3 diskusjoner i gruppen Bevissthet i forandringer
for 28 minutter siden
janneawhite har oppdatert sin profil
for én time siden
Du skriver: Men om du virkelig ser hva som gis beskjed om fra disse Det er altså allikevel en sannhetskamp. Ettersom alt annet er støy, men disse kommer med sannheten? Om du leste bloggen her, så er mine opplevelse rundt dette, ikke først og frem...
for én time siden
Og jeg jubler! Ja, for hva presenterte ikke konservative Dagens Næringsliv på side 3 i går (torsdag 26.11.09)? Kornsernsjef i Statnett, Auke Lont , får nesten en halvside, fortsatt på side tre, under tittelen "Forsvar for klima" hvor han presenter...
for én time siden
Ikke sendt meg Venneforespørsler som dette. Det blir for dumt "Jeg skal ikke legge deg til som venn...men du fremstår som mer enn tåpelig i profilbildet dit. jeg ser godt hvem bildet er av." Så fint at du ser hvem bildet er av... Tror du må få n...
for 2 timer siden
Ta det rolig Life. Jeg tar nå ikke helt av her over det som skrives. Angående lengden på tittelen, så er det vel det å uttrykke seg i korthet, sånn for enkelhetens skyld bare. Når du ser på høyre siden er, tar nemlig slike lange overskrifter, veld...
for 2 timer siden
for 2 timer siden
Tor:J.....nei dette er ikke private e-mail...disse lå åpent opp i diverse Forum. Hold deg til sannheten. Jeg skjønner godt at du ikke klare å bli forbannet din løgnhals. Jeg har ingen mulighet til å se private e-mail, men jeg kan se hva folk skr...
for 2 timer siden
Her er en liten video som faktisk beskriver min situasjon, og hvor villig jeg er til å gi av alt det jeg føler av lykke og glede i livet til andre. Det er stort å få lov og oppleve alt som skjer rundt oss i disse dager, og mye kommer etterhvert....
for 2 timer siden
En ting til Shania. Hadde mine temaer omhandler noe du syntes hadde vært helt vidunderlig, hadde du neppe hengt deg opp i om titlene på mine innlegg hadde vært lange. Så vis nå at du står i egen kraft og sjel og la sjelen din lede din oppmerkso...
for 2 timer siden
David Suzuki Foundation i Kanada intervjues om miljø. David Suzuki Foundation i Kanada har mye fornuftig betraktninger rundt en rekke faktorer når det gjelder miliøet vårt på land og i havet. Han mener at vi uansett må tråkke på bremsen og foreta...
for 2 timer siden
Trollheksa la inn en kommentar til Tom R
for 2 timer siden
JEG FØRER MANGE OVER TIL LYSET OG DE TAKKER MEG ETTERPÅ!fysj sann altså dere som ikke tror på slikt det er DRITALT. nei hufffffffffffff sann!!! jeg er spesiell som klarer dette alle klarer ikke dette men jeg ser at dette er en NØDVENDIG JOBB.
for 2 timer siden
Som vert for denne siden så må jeg si at det er en glede å komme hit inn å se alle positive og berikende takk som blir lagt ut her, og jeg takker dere alle sammen for all denne positiviteten dere viser, og vi har faktisk mer å takke for en å være ...
for 2 timer siden

Grupper

Merke

Laster...

Arrangementer

© 2009   Laget av Henning Jon Grini på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte