Ildsjelens Nettsamfunn

Sosial møteplass for mennesker som har et helhetlig livssyn

I natt hadde jeg en drøm - som jeg gjerne skulle hatt noen synspunkter på i tillegg til min egen tolkning. Den var veldig symbolsk og er kort fortalt slik:

Var ombord på et stort skip på havet, det var mye folk ombord og etter hvert ble det uvær. Plutselig oppdaget jeg/vi at all bagasje var blåst over bord og lå og fløt i sjøen og det var ikke mulig å få tak i denne igjen.

Så litt "rot" i drømmen, men så var jeg et annet sted ( hjemstedet mitt utenfor den gamle skolen min ) men samtidig på båten om dere skjønner. Folkene hadde nå samlet seg i flere grupper der de hadde ulike aktiviteter som f. eks kor/sang, dans, jeg kommer ikke på alt, men det jeg husker er at dette var noe de alle hadde mest lyst til å holde på med av alt i verden, noe de elsket å gjøre mest av alt.

Det var hoveddelen av drømmen og jeg skulle så gjerne hatt flere tolkninger på den.

På forhånd takk for ev svar.

Kjell-Einar

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Bra at du tar opp dette . er veldig interissert . i drømmetydning. drømte selv i natt at jeg hjalp noen å slokke en brann, men det var ikke så enkelt. vi klarte det til slutt. :)

Svar på dette

Å reise videre som mennesket i denne verden og dette livet, uten denne baggasjen vi går å drasser på, er jo noe veldig fantastisk. Selv om det i begynnelsen kan virke litt skremmende og bekymringsfullt.
At folk deler seg opp, er ulike, har ulike interesserer, men kanskje mest, er litt ulike funta.
Fler og fler finner seg selv, gjennom å skjønne at det er virkelig noen der ute, som er like sprø, gale, for mye/lite eller undrende og søkende som meg selv. Har selv opplevd året som har vært, på den måten. Gjennom å igjenkjenne både innenfor HSP (høyst sensitive personer) og annet.
Det er også noe som skjer. Ikke bare svart/hvite. For og i mot. Men mange flere grupperinndelinger. Som ikke alltid fungerer som en maktgruppe, men mer som en gjenkjennelse av seg selv.
Egentlig minner disse drømmen meg om to ting. Gi slipp....... Slipp taket på gammel baggasje og identiteter.
Og Aksept av hvem man selv er, og hvordan man selv fungerer innenifra og ut.

Svar på dette

Hei viss man drømmer at man er i en voldsepisode, og gjør noe dumt. og i den drømmen blir man tatt av politiet . kan det vær en advarsel?

Svar på dette

Første tanke som slo meg... du har vært utenfor Lofoten på nyttårsaften i uværet..hehehe.. Nei seriøst

Tror kanskje at du har endringer foran deg - og at du må bestemme deg litt for hva som er viktig eller ei..
jeg er håpløs på tolkninger.. håper noen andre kan bidra her...

Svar på dette

kjæreste deg,har også hatt sånne drømmer.det er lenge siden...Men jeg var redd for å gå videre.Slippe mitt faste holdepunkt,men det var meg!
Kanskje du er iiini noe du ikke har kontroll på,og ikke vil slippe taket?
Er bare tankespinn dette......Klem

Svar på dette

Hei, ja dette var min første tolkning også. At det på en måte var en liten peker på hvor vi er på vei hen og at dette bare vil øke i styrke jo flere som "blir med på ferden".

Men det har selvfølgelig med meg å gjøre også, er jo tross alt en del av det hele ( vi er alle ett ). Tror det betyr at jeg vil komme til å følge hjertet mye mer enn før i året som kommer og at jeg vil utvikles litt mer enn før på denne måten.

Føler ofte at jeg ikke klarer å komme ordentlig i kontakt med min sjels ønsker, vet ikke riktig hva jeg vil hvis du skjønner. På den ene siden har jeg det helt greit der jeg er idag og komforten er upåklagelig, men det er noe som skurrer...men så var det med denne usikkerheten da. Hva vil skje dersom man "hopper" og man tenker på familien, økonomien osv...Nei det er ikke lett.

Ha et fortsatt godt nytt år..

Kjell-Einar

Svar på dette

Høres fornuftig ut det du selv tror om dette. Da har du noe som du kan ta tak i og gjøre noe med.
Så får du se hva neste drøm blir.

Svar på dette

Hei min drøm var også på havet, det var vind og bølger, jeg satt i en gummibåt uten årer... Innimellom kom det erupsjoner fra havet - noen større noen mindre... Jeg danset uten styring omkring på bølgene og var helt sikker på å komme til land til de andre som var der- hvilket jeg gjorde...Ellers mye enig med Mya i det som ble sagt over. Ad grupper så er det helt klart for meg at grupper av mennesker nå oppretter forbindelse med hverandre på tvers av "vanlige" gruppedannelser. Fellesskap og samarbeid.

Svar på dette

Ja det finnes ulike grupper nasjonale, internasjonale og overordnet.
Og sjelefamilie.
Her en link om litt info ang dette: http://www.solaia.no/Sjelegrupper.html

Svar på dette

Slo meg med en gang at du er på vei mot noe nytt, og du trenger å kvitte deg med "gammel bagasje" - at du må gi slipp på en del ting. Kanskje du føler at det er noe kaotisk i livet ditt nå- derav uværet. Du søker etter noe nytt, noe du liker å holde på med. skolen- kanskje det betyr at du skal gå på kurs for å lære noe nytt. skolen kan da være et symbol for et undervisningssted.

Svar på dette

Jeg hadde også en lignende drøm for ganske mange år siden.
Jeg var på et stooort hav, og på danskebåten (ja, danskebåten hehe). Plutselig falt jeg av hele båten. jeg lå i havet og fløyt. Jeg svømte og svømte og jeg kunne kjenne en dragning mot strømmen. Det var en sterk strøm i havet, men jeg fortsatte å svømme for livet. Fant så en badering. Så våknet jeg ganske sliten og forundret.
Jeg er enig i andres tolkninger her...

Svar på dette

Eg trur det kan bety at i 2009 vil du sleppe mykje av det gamle som du har hatt med deg, opplærte måter å tenkje og føle på, samfunnet sine bestemte krav om korleis vi skal leve, gamle energier som slepp taket fordi du skal få inn nye tanker, føleleser, oppgradering av energi / evner.
Ta med deg det som du føler er av verdi for deg av der som har vore, og smelt det saman med det nye, det som du har lyst til å gjere eller konsentrere deg om no framover.

Kanhende har du også fått kikka litt inn i framtida, der aktiviteter som kunst, dans, musikk m.m vil bli meir akseptert som behandlingsformer for ulike "plager" eller som verdifulle akiviteter for å utvikle oss som åndelege vesen. Også det a vi skal gå eter det som vi har lyst til! Ikkje det som alle andre meiner er bra eller verdifult å gjere på.

Slik oppfatta eg drømmen din :-)

Svar på dette

RSS

Om

Henning Jon Grini Henning Jon Grini opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

Siste aktivitet

for 27 minutter siden
for 28 minutter siden
for 42 minutter siden
for 52 minutter siden
Kunne jo si sorry for at "jeg var den som trigga" den siste drittleiavIldsjelen-knappen, men det er jeg ikke særlig mye altså. Greit for meg at du blir sint. Det er ditt eget, og din rett også å bli :) Jeg kan bli sint selv jeg :) Alle de kriger ...
for 58 minutter siden
Englevalpen la inn en kommentar til Nina
for én time siden
Gurven la inn en kommentar til Tom R
for én time siden
Nå er Tor og andrea venner
for én time siden
Fytti for en vakker hendelse. SÅ enkelt SÅ naturlig :) Har opplevd lignende ting og man blir virkelig fylt med ærbødighet av slikt. Da spiller tekniske begreper mindre rolle, synes jeg. Samarbeidet og kommunikasjonen i slikt er verdifull okke som.
for én time siden
Nå er Rita Tolfsen og Un9 venner
for én time siden
Det var da en svært merkelig måte å tolke det jeg skriver på. Hvordan får du det til..???? Jeg legger da ikke noe skyld noe sted, men poengterer hvordan ting faktisk har seg. Sier heller ikke bibelen er noen fasit men hva den har "fortalt" folk o...
for én time siden
noen ganger er det noe som heter ; mission complete;)) være seg enten oppgave lå i deg selv og løse hele tide n fra starten av. eller det var energi som var uforløst fra annet... i hus eller heim ,,folk eller fe... dette energiavtrukket eller k...
for 2 timer siden
Fikk lyst å fortelle om min første erfaring med energier som henger igjen.For en del år siden var jeg på besøk hos min bror.En dag gikk vi sammen til et butikk område.På veien dit så jeg et kjempeflott stort tre,jeg sa da til min bror,at det treet...
for 2 timer siden
enig bra sagt men sterkt uttrykk...,)
for 2 timer siden
oki
for 2 timer siden
Strong words! I love them. May I aks who wrote them...Lama Sherab? :)
for 2 timer siden

Grupper

Merke

Laster...

Arrangementer

© 2009   Laget av Henning Jon Grini på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte