Ildsjelens Nettsamfunn

Sosial møteplass for mennesker som har et helhetlig livssyn

Dette er er så trist at jeg ikke finner ord... Midt oppi det hele finnes det ildsjeler som med fare for eget live gjør en innsats for disse forlatte barna, slik denne filmen viser.

Ut fra et spirituelt ståsted mener noen at det er en mening bak lidelsene et menneske skal oppleve i løpet av livet sitt. Det er en mening i at barn dør av sult i Afrika, at de har valgt det sjøl..! Gro Helen sa bl.a noe om dette i forrige ukes Sudio 5. Jeg kan forstå at motgang gir rom for vekst, men følelsesmessig sliter jeg med å godta. Det disse stigmatiserte barna i denne filmen må oppleve er rystende.

Dette er episode 1 av i alt 6. De neste finner du inne på YouTube:

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Både vesten og østen bærer på mye tungt- det er helt sikkert- å veie det opp mot hverandre kan nok bli vanskelig- Men det vi liker å kalle for høynet bevissthet ville vel ikke ofre noen? ;o)
Er ikke det et ståsted/bevissthet vi håper alle skal oppnå? Altså et liv uten å forvolde andre noe vondt-
Vel, da må ALLE se på hverandre på samme måte- spørsmålet er da- rekker vi det?
Iht til Mayakalenderen er tiden knapp-

Svar på dette

Det er jeg så enig i Siv :) ALLE må vi se på hverandre som det vi er ;) Barn av lyset/kilden/Gud/kjærligheten...kall det hva du vill.

Om tiden er knapp eller ikke........vi må bare GJØRE det og holde det klippefast levende. De som GJØR det er med. Hvis en tenker at neste runde i Mayakalenderen skal foregår 20 ganger raskere enn hva den som vi er i nå gjør, og en ser hvor mye bevissheten faktisk også har ekspandert, så skjønner en jo at utrolig mye fremdeles skal skje. Hva dette er aner vi ikke....er det ikke morro! :))
Jeg er ikke så sikker på at vi som får informasjon fra andre er så mye bedre rustet enn f.eks de som allerede lever mer i det primitive og i pakt med naturen og sitt eget indre. Denne informasjonen spriker i alle retninger og bærer også preg av umodenhet, eller at noe ikke er fullendt og på plass i seg selv. Den er nok som regel farget slik at det skal være tilpasselig/samstemt dem som mottar "informasjon". Det er dermed aldri hele sannheten om noe som blir servert. Det finnes alltid noe mer bakenfor og i mellom. Og det er hit vi selv må gå får å virkelig komme på plass i oss selv. Og ettersom vi jo virker å trenge å ta denne informasjonen til oss så er det nok noe vi virkelig trenger å lære mer om :) Andre igjen tar det mer direkte.....intravenøst rett fra kilden ;)

Dessuten så finner vi denne informasjonen godt mulig aller best i lufta, i vannet, i jorda, gjennom det store mysteriet og i vår egen sjel aller mest. Og gjennom å dele med de som også gjør dette så blir det sterkere. Ikke gjennom å belære, å skulle frelse/redde....men gjennom å dele av egen ekte erfaring. Og å vise hvem vi er, nakent og uten beskyttende masker.

Når det gjelder informasjon om at f.eks enkelte mennesker ikke kommer til å klare en overgang, om at enkelte ikke er langt nok kommet ol.....så ser jeg det som å holde en slik tro som å støtte den, holde den levende som et potensiale. Jeg tror utvidet/åpnet bevissthet alltid søker å opprettholder det beste tenkelige potensiale for alt levende. Så får en heller ta det som kommer som og når det kommer. En utvidet/åpnet bevissthet er forberedt på og kan takle det....hvis det først skal være snakk om høynet bevissthet her.

Svar på dette

Det kommer an på hva man mener med å klare- å overleve er et aspekt, det å forstå er et annet...
Tror nok det stemmer det at en åpnet bevissthet er både forberedt og vil takle det- men det vil ikke de som ikke har en åpnet bevissthet... skal vi blåse i dem? Det er mye av mitt poeng ;o)

Om det gjaldt dine barn, familie venner etc- ville du ikke forsøke å hjelpe dem til å forstå noe du så/visste om som var vesentlig- men de ikke visste? Burde vi ikke synes at andres liv også er like mye verdt? Alle er noens datter eller sønn...bør ikke vår kjærlighet omfatte alle på jorden og ikke bare noen få? For meg er det grunntanken/pilaren i høynet bevissthet. Det handler ikke om å belære, men dele bevisstheten uten annen agenda enn hjerte. Simpelthen fordi vi er ett og lever på samme klode- og at alle bør få like muligheter til å leve et godt liv, samt utnytte sitt potensiale. Finne sin kraft og og delta som de unike skapningene vi er på en best mulig måte i samspill som gavner alle :o)
I dette ligger ønske om å åpne dører for andre som ikke evner det selv. Litt drahjelp er vel ikke å forakte ? ;o)

Ildsjelen er blant annet ment å være en støttespiller for livskraft, bevissthet og åndelighet.

Som det står bla. om magasinet:
ILDSJELEN er et frittstående magasin med formål å formidle den nye forståelse av den åndelige dimensjon som er i ferd med å bryte gjennom. Vi ønsker å være med på å høyne bevisstheten og øke livskraften

Det samme kan sies om nettstedet vårt- ;o)

ILDSJELEN mener at som mennesket utvikler seg vokser også vår evne til å forstå det åndelige aspekt av tilværelsen. Magasinet ønsker å være en støttespiller i den åndelige utviklingen og oppvåkningen som menneskeheten er i ferd med å gjennomgå. Ildsjelen ser på mennesket som et åndelig vesen i en fysisk kropp.

Ønsker vi ikke at flest mulig nettopp skal få muligheten å høyne bevissthet, livskraft og åndelighet?
:o))

(ser din kommentar over nå CC, etter jeg skrev dette- vi er nok enige serru ;o) )
Puh.. jeg er visst i et voldsomt skravlehjørne i kveld :o))

Svar på dette

Klart vi er enige....bak alt sammen er vi alle enige.

Jeg orker ikke å skriver mer i dag....skal legge meg nå.

Egentlig så er vi vel laangt utenfor hva som regnes for tråden?? Hvilket jeg ELSKER ;) Av erfaring vet jeg at å vikle tråder ut, alltid fører til nye spennende steder.....for de som våger og ikke absolutt må ha en slags kontroll ;) Og merkelig nok så finner de tilbake til seg selv igjen, klokere enn før...når de får lov til å gå sin egen ønskelige gang....ekspansjon!

God natt :)
Ha en god natt du også :o) Tror jeg har tømt meg for i kveld jeg med ;o)

Svar på dette

RSS

Om

Henning Jon Grini Henning Jon Grini opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

Opprett ditt eget sosiale nettverk!

Siste aktivitet

for 12 minutter siden
Marte la inn en kommentar til Annamaria
for 13 minutter siden
Nå er Marte og Annamaria venner
for 18 minutter siden
Aase la til en video
for 21 minutter siden
for 21 minutter siden
Aase har oppdatert sin profil
for 24 minutter siden
Nå er Trollheksa og LindaN venner
for 26 minutter siden
Anne Hovd la inn en kommentar til Tom R
for 37 minutter siden
Marita la inn en kommentar til Bente D
for 42 minutter siden
Nei Tom det er et langt lerett å bleike. Og har alle maskene falt av så er vi vel ikke her lengre. For å være her så tror jeg at vi må få lov til å beholde noen masker for å beskytte oss og det har vi rett til.
for 44 minutter siden
2 medlemmer har oppdatert profilbildet sitt
for 46 minutter siden
Reidun ,Haldor ,Bast!Er det ikke fint å kunne mene det samme,ha samme forståelsen av dette ,men med noe ulike formuleringerr?Syns faktisk at Ego-fenomenet begynner å få noe "kjøtt" på seg nå. Og stangen du bruker som metafor,er flott og beskrivend...
for 52 minutter siden
Anne Hovd la inn en kommentar til Bjørn
for 52 minutter siden
Vivian la inn en kommentar til Miahayya
for 53 minutter siden
Aase la inn en kommentar til Tom R
for 53 minutter siden
Bente D la inn en kommentar til Marita
for 55 minutter siden

Grupper

Merke

Laster...