Ildsjelens Nettsamfunn

Sosial møteplass for mennesker som har et helhetlig livssyn

Jeg skulle så gjerne sluttet å røyke. Men hele tiden ignorerer jeg det, og "venter" med det.
Og jeg synes jo at det er på en måte godt iblandt.
Men jeg kjenner at den ikke er bra for meg, og jeg hadde følt meg bedre om jeg hadde vært røykfri.

Så jeg lurer på om noen har noen tips eller erfaringer med å slutte å røyke? Uten at det skal koste penger.

:)

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Bra tips:) Takk:)

Svar på dette

driver å slutter selv-røker bare i helgene nu-det er helt greit-finn styrke og vilje-

Svar på dette

Hei. Jeg sluttet å røyke for 4 år siden, og da var Dr. Bach´s nødhjelpsremedie en veldig god hjelp. Å slutte å røyke er det lureste jeg har gjort noen gang. Lykke til til deg. :)

Svar på dette

Åh,hvor får jeg tak i Dr.Bach`s???
hadde vært fint nå,tygger røyke tyggis....

Svar på dette

www.myrra.no (nettbutikken til telemark urtebrenneri) :)

Svar på dette

Problemet er nikkotin - du er fortsatt like hektet! Du må få nikkotin ute av systemet.

Svar på dette

Hei Ellen , jeg har tengt og trappe ned , først til mildere røy og så slutte. Lykke til stå dette klarer du. Ninni

Svar på dette

Jeg velger å se bort fra ditt ønske om at en vane du hr finansiert i mange år med daglig/ukentlig kjøp av en vare skal plutselig ikke koste noe å få en dlutt på. Det blir feil psykologi. Jeg sluttet å røyke i 2000. Etter 30 år med røyk fant jeg ut at om jeg fortsatt nå ville det være det samme som å ta en bevisst beslutning om å dø tidlig. 3 år etterpå oppdaget jeg at jeg hadde Kols. Dermed har jeg en daglig motivering til aldri inhalere røyk igjen. Heller ikke det er en gratis avslutning på en så kostbar vane fordi medisin mot kols er ikke akkurat gratis og heller ikke det faktum om at du kan ikke anstrenge deg til noe særlig uten å få puste besvær.

Jeg sluttet takket være hjelp av "Zyban" en nevroleptika som påvirker vane systemet. Siden 2000 har jeg kanskje hjulpet 60-80 mennesker bli røykfri med hypnose og zyban. Nå bruker jeg bare hypnose i to omganger. Ja det koster 3000 kr. - Men hvor mye bruker du på røyk i løpet av året?

Svar på dette

Ja det er sant, sigaretter / tobakk koster myyyyyye penger.
Hvis man la til side like mye penger som røyken koster hver gang man kjøpte seg en pakke, så vips har man penger til røykeavvennings-hjelp og mere til.
Jeg bor sammen med en storrøyker.
Han røyker tre og en halv pakke tobakk i uka, etter mine beregninger er det noen og tredve tusen kroner i året.
Jeg vet at det er vanskelig å slutte å røyke, men klarer ikke å la være å bli en smule forbannet når vi må utsette bilreperasjoner pga. mye utgifter.....osv.
Skulle han prøve å slutte å røyke, tror jeg ikke han hadde vært til å være i hus med, så hardt sitter denne avhengigheten i.
Og nå har han fått kronisk hoste og skal på røntgen....
Skremselspropaganda som det har vært gjort forsøk på i mediene har jeg ikke tro på, men å få hjelp til å få satt tingene i perspektiv, og å få gjort noe med tankegangen til den som røyker, ja det tror jeg på :-)

Jeg ønsker deg lykke til Ellen Therese, og jeg håper virkelig at du klarer det, det mener jeg!! :-)

Svar på dette

Uff, litt fælt å skrive om bilrep. og helse i samme slengen som jeg gjorde over her, men det jeg ville frem til er jo at det faktisk blir enormt med penger ut av det når man begynner å regne på det.
Men, det viktigste er jo selvfølgelig helsa, uten tvil. Og de fleste storrøykere vil nok slutte, tror de føler veldig på at det er en last både for seg selv og andre.
Men at det er ekstremt vanskelig er det vel ingen tvil om.
Røykeslutt er jo kun en vinn-vinn situasjon, så jeg skulle ønske det var lettere å slutte for de som er plaget...

Svar på dette

En flott metode som virker!
Sett deg foran et speil som viser deg i helfigur. Tenn en røyk. Se deg selv inn i øynene når du trekker inn. Bli bevisst hva du holder på med! Se for deg røyken som går ned i lungene, og sprer seg rundt i blodet. Se for deg hva røyken gjør med deg og kroppen din.
Gjør dette ritualet hver gang du røyker… Og jeg tror ikke du vil ta mange sigaretter før du innser hvor idiotisk det hele er. Hvor idiotisk du ser ut når du røyker…

Svar på dette

Hei Ellen , ønsker deg lykke til med røykeslutten i dag . Må lys og varme følge deg. Klem

Svar på dette

RSS

Om

Henning Jon Grini Henning Jon Grini opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

Siste aktivitet

Skauga la inn en kommentar til Faith
for 59 sekunder siden
for 2 minutter siden
janneawhite har oppdatert sin profil
for 3 minutter siden
Mike: Mens enkelte ikke forstår hvorfor det blir negative stemninger vil jeg tilby den muligheten av at enkelte vil at det skal bli slik fordi det er deres intensjon. Som det har vært på altnett, har det blitt mer og mer på Ildsjelen, folk som ik...
for 4 minutter siden
for 8 minutter siden
Hei Mike Forsøk "grupper" som et alternativ og du vil se en anen verden, av hva du tror og har ikke du, i likhet med meg, et lite ansvar, eller er du en av dem son tror seg uberørt? Arrester ikke mennesker som har en "avatar", men ta en grundig k...
for 8 minutter siden
Nå er Rolf Kenneth og Miahayya venner
for 12 minutter siden
enig Shania !! peace n love
for 12 minutter siden
Jeg synes du tilbyr for få valgmuigheter. Når jeg legger ut forum diskusjoner, vil jeg ikke invitere eventuelle horder med slaktere og debunkere å gjøre sitt på min bekostning. Det er stor forskjell mellom debunking, trolling og diskusjoner. Mens ...
for 24 minutter siden
På en måte har jeg ikke lyst til å virke kritisk på din liste fordi jeg kan se hvordan deler av den er nokså på sin plass. Likevel synes jeg det er riktig å nevne at det mangler en hel masse struktur her. Selvrealisering er en vedig lang prosess o...
for 31 minutter siden
Violarose ble med i Shania sin gruppe
Hvordan opplever du forandringene i livet. Dette med oppvåkning er først og fremst noe som skjer i våre egne liv. Ikke de store hendelsene og hvordan de fortolkes. De skjer i møte med andre og verden rundt oss.
for 31 minutter siden
Blir ikke sittende lenge her!!!
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden
for én time siden

Grupper

Merke

Laster...

Arrangementer

© 2009   Laget av Henning Jon Grini på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk